Δευτέρα 18 Νοεμβρίου 2013

ΕΚΛΟΓΕΣ ΤΕΧΝΙΚΟΥ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ 
Τμ. ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ (ΤΕΕ-ΑΜ) ,
στις 24 Νοεμβρίου 2013
    

ΝΕΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ

Επαγγελματική κατάσταση και συνθήκες εργασίας των ΝΕΩΝ μηχανικών


     Το συγκεκριμένο πρόβλημα των ΝΕΩΝ συναδέλφων μας του κλάδου, οι οποίοι είναι στην πραγματικότητα οι νέοι αντικαταστάτες της οποιαδήποτε ανάπτυξης που πρόκειται να γίνει στην χώρα μας για τα επόμενα χρόνια. Είναι ο εναπομείναντας πνεύμονας υγείας.
     Να δοθεί βάση και λύση στο πρόβλημα αυτό με την προϋπόθεση οι ΝΕΟΙ να μπορέσουν να αισθανθούν ασφάλεια και περισσότερο ΕΤΟΙΜΟΙ επαγγελματικά, ώστε να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στη χώρα και να παραμείνουν στη χώρα που τους χρειάζονται και την χρειάζονται.
     Να δοθούν νέα κίνητρα νέες θέσεις εργασίας και γενικά να σχεδιαστεί ένα καινούργιο πλάνο σύμφωνα με τα νέα δεδομένα της εποχής ώστε να επέλθει όσον το δυνατό καλύτερη απορρόφηση των επιστημόνων μέσα στην κοινωνία (από την στιγμή που όλα αλλάζουν).
     Στενή συνεργασία και κοινή γραμμή του ΤΕΕ με τα Πανεπιστημιακά ιδρύματα της χώρας ώστε τα ΕΦΟΔΙΑ της επαγγελματικής κατάρτισης των ΝΕΩΝ  να συμφωνούν με το αρχικό πλάνο και τα προβλήματα της εποχής.


Τα προβλήματα των ΝΕΩΝ Μηχανικών στην εργασία τους


     Ο μηχανικός είναι ένα επάγγελμα κατ’ εξοχήν ταυτισμένο με την οικονομική ευρωστία, την κοινωνική ανέλιξη, το επαγγελματικό κύρος και τη σιγουριά που πηγάζει από τις (παραδοσιακά) μεγάλες οικονομικές απολαβές. Αυτή βέβαια είναι η εικόνα – στερεότυπο που έχει ταυτίσει η κοινωνία με τον Έλληνα μηχανικό, μια εικόνα που αποδεικνύεται ολοένα και περισσότερο στρεβλή και υπερεκτιμημένη στο σύγχρονο εργασιακό περιβάλλον. Πέραν αυτής, υπάρχει το πραγματικό, κρυμμένο πρόσωπο του επαγγέλματος και ιδιαίτερα ο τρόπος που αυτό αντανακλάται μέσα από την νέα γενιά που το εξασκεί, και που χρειάζεται εμπεριστατωμένες μελέτες για να βγει στην επιφάνεια.
     Τα συμπεράσματα αυτής της μελέτης ήταν διαφωτιστικά, αποκαλύπτοντας πως τα προβλήματα του συνόλου των νέων εργαζομένων (αβέβαιες εργασιακές σχέσεις, μισθολογικά προβλήματα, ανασφάλιστη και ελαστική εργασία) εμφανίζονται και στο δικό μας επάγγελμα. Πέραν αυτών όμως βγαίνουν και πολύ σημαντικά συμπεράσματα για το «κενό» που υπάρχει μεταξύ των γνώσεων της σχολής από την οποία αποφοιτούν και της εφαρμοσμένης γνώσης που χρησιμοποιούν στην εργασία τους.





Α. Οι Εργασιακές Σχέσεις
Οι σχέσεις που επικρατούν στους νέους μηχανικούς δείχνουν εργασιακή αβεβαιότητα.
Β. Τα ωράρια εργασίας
Τα ωράρια εργασίας των νέων μηχανικών πηγαίνουν ένα βήμα παραπάνω από το … παραδοσιακό 8ωρο και φθάνουν να είναι εξοντωτικά : το 60,4% εργάζεται καθημερινά 9-12 ώρες.
Γ. Οι απολαβές – Κάλυψη Ασφαλιστικών Εισφορών
     Η πλειοψηφία των νέων μηχανικών (σε ποσοστό 48%) λαμβάνει μεταξύ 500€ και 1100€ τον μήνα για 14 μήνες, μεικτά.
     Η συντριπτική πλειοψηφία δεν πληρώνει την ασφάλιση από τον εργοδότη: στο 59% τα ασφάλιστρα τα καλύπτει ο ίδιος ο μηχανικός και στο 13% οι … γονείς του.

Δ. Τα κύρια προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι νέοι μηχανικοί

    Οι χαμηλές αμοιβές μαζί με τα εξοντωτικά ωράρια εργασίας αποτελούν τα κυριότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι νέοι μηχανικοί.
Ε. Το πεδίο εργασίας των μηχανικών
     Ενδιαφέρον παρουσιάζει και ο κλάδος έργων στον οποίο απασχολούνται οι νέοι μηχανικοί. Η πλειοψηφία των μηχανικών ασχολείται με στατικά και οικοδομικά έργα, σε ποσοστό 51%.
ΣΤ. Οι γνώσεις από την σχολή και η δυνατότητα εφαρμογής τους
     Το 74% των νέων μηχανικών δήλωσε ότι ο τομέας στον οποίο θα ήθελαν να έχουν λάβει περισσότερες  γνώσεις από την σχολή στην οποία φοίτησαν είναι η Εφαρμογή της Θεωρίας στην Πράξη. Το 52% θα ήθελε περισσότερες γνώσεις σχετικά με Τεχνική Νομοθεσία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου